Gratis Frakt

Frakt:

med Postnord

  • Gratis frakt på order över 899,00 kr
  • Fraktsatser från: 99,-

På ordre över 899,00 kr

Snabb leverans

1-3 dagar

Trustpilot: Utmärkt 9,8

5.000 Omdömen på Trustpilot

Användarvilkor

1. Allmän

BEAUTYCOS.se
Moms-nummer: DK 34694435
Beslutad: 2002 - Danmark
E-post: webshop@beautycos.se
Villkor uppdaterade: 13.08.2018

BEAUTYCOS är en webbutik genom vilken kunden kan köpa varor som säljs direkt av BEAUTYCOS och andra produkter från andra företag som har beslutat att sälja sina produkter via BEAUTYCOS-sidan.
Följande villkor följs när man gör ett försäljningskontrakt mellan BEAUTYCOS och kunden.

Med någon tredje part som är ansluten till försäljningskontraktet kommer även kundskyddslagar och eventuella specifika villkor som är kopplade till tredje part att användas tillsammans med dessa villkor.

1.1 Innehåll från tredje part

Alla varumärken tillhör sina rättmätiga ägare. BEAUTYCOS kan tillhandahålla länkar till webbplatser som inte kontrolleras av BEAUTYCOS. BEAUTYCOS kan inte garantera att innehållet på tredje parts länkar som är länkade via BEAUTYCOS är korrekt eller aktuellt, inte heller att webbplatser följer samma sekretessavtal och säkerhetsåtgärder som BEAUTYCOS. Adressinnehavaren ansvarar för innehållet i länken.

1.2 Force Majeure

BEAUTYCOS är inte ansvarig för eventuella skador som orsakats av ett obestridligt hinder, oförutsedd händelse eller en förändring av omständigheter som inte kan påverkas av BEAUTYCOS och vilka BEAUTYCOS inte kan förhindra med rimlighet. Dessa är till exempel men inte uteslutande juridiska strejker, krigföring, brand, väderfenomen, terrorattacker, lagstiftningsförändringar, tekniska problem, kommunikationsfel, leverantörsvårigheter eller något som orsakas av det ovan nämnda. Under de oförutsedda omständigheterna åsidosätts ansvaret att täcka eventuella skador eller göra ersättning. BEAUTYCOS är skyldig att informera kunden så fort som möjligt om eventuella oförutsedda omständigheter som påverkar försäljningskontraktet .

1.3 Ändringar av dessa villkor

BEAUTYCOS förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor ensidigt utan att anmäla kunden i förväg. Alla beställningar kommer att följa de villkor som tillämpades vid tidpunkten för köpet, synlig vid BEAUTYCOS hemsida.Alla ändringar är omedelbara om inget annat anges. De senaste villkoren kan alltid hittas på hemsidan. Kunderna behöver inte nödvändigtvis informeras individuellt om dessa ändringar, t.ex. via e-post. Kunden behöver alltid läsa och godkänna villkoren före köp.

2. Kundens rättigheter och ansvar

BEAUTYCOS.se säljer produkter till privatpersoner som är äldre (senare kallad konsument) och till personer under 18 år med godkännande av deras juridiska vårdgivare. Beställning via någon kreditköpsmetod av en person under 18 år är strängt förbjuden.

BEAUTYCOS kan även sälja till organisationer och till andra affärspartners med ett avtal från fall till fall direkt med köparen.
Genom att beställa från BEAUTYCOS skapar köparen ett användarkonto till affären. Kunden ansvarar för att säljaren får aktuell och korrekt information samt ansvar för eventuella misstag i informationen. Hur informationenkommer att hanteras och skyddas av BEAUTYCOS kommer att utarbetas under BEAUTYCOSs sekretesspolicy, som också ingår i dessa villkor.
Kunden kan när som helst komma åt sitt konto för att visa sin aktuella orderstatus och för att se valda köpta nedladdningsprodukter.
Kunden är ansvarig för att hålla sin inloggningsinformation hemlig och inte ge informationen till någon annan . Eventuell information om inloggningsinformationen måste skyddas av kunden , och alla dokument som innehåller denna information måste sparas så att externa parter inte har tillgång till dem. Oförmåga att följa kommer att leda till ansvar att betala för inköp som görs av en annan person med kontoinnehavarens information.
Kunden kan skickas förfrågningar för att granska alla beställda föremål eller skicka andra frågeformulär. Kunden behöver inte svara eller reagera på dessa förfrågningar.
Eventuella skador på varor som märks vid mottagandet av varan måste informeras till säljaren, BEAUTYCOS, utan onödig försening. Skador som rapporteras senare efter 14 dagar efter mottagandet anses inte bero på någon misshandel av avsändaren eller kuriren. Eventuella undantag kommer att göras från fall till fall mellan en kundförhängare och kunden.
Alla kundkonton som har använts i strid med dessa villkor kan stängas utan varning.

2.1 Sekretesspolicy

Sekretesspolicyen som ingår i dessa villkor kan ses från: https://www.BEAUTYCOS.se/sekretesspolicy
Information om webbläsarkakor kan ses här: https://www.BEAUTYCOS.se/cookies

2.2 Information om borttagning av information

Begäran om att ta bort eventuell kundinformation hanteras enligt dessa villkor och begäran kommer att uppfyllas enligt dansk lagstiftning och EU-bestämmelser om privat information, och så fort som möjligt.

3. Produkter och priser

Alla priser som visas på webbplatsen inkluderar alla skatter om inte annat anges. Alla produktbeskrivningar är så exakta som möjligt, med informationen som mottas direkt från artikelutgivaren eller tillverkaren. Om artikelpriset inte är korrekt kommer varan inte att säljas om kunden kan erkännas för att ha förstått att priset inte är korrekt.

Produktbilder är endast illustrativa. Bilderna kanske inte helt återspeglar objektets tillstånd eller art eller ursprung. BEAUTYCOS är inte ansvarig för information som tillhandahålls av tredje part.

Med undantag för uppenbarligen felaktiga priser som beskrivs i första stycket i denna punkt kommer artiklar att säljas till det pris som överenskommits om att bekräfta ordern. Prisminskningar på en vara informeras inte kunden, men kunden har rätt att informera säljaren om prisminskningar och orderpriset kan förhandlas fram för att återspegla prisnedsättningen.

All elprodukt är med EU-kontakt och du behöver en omvandlare för att kunna använda den i Storbritannien.

Huvudbyggnaden samt huvudkontoret för BEAUTYCOS ligger i Fyn, Danmark.

BEAUTYCOS är inte ansvarig för att beställa objekt från en tillverkare för att kunna skicka någon vara enligt beställningsförfrågan, även om ordern redan är bekräftad. Beställningar med avvecklade varor kommer att återbetalas till kunden på en vara per varupost .

4. Betalning

Du kan betala med följande betalningsmedel VISA, MasterCard , VISA Electron eller Paypal. Alla betalningar debiteras i SEK. Den mest aktuella informationen om olika betalningsmetoder kan alltid hittas från https://www.BEAUTYCOS.se/betalning.

BEAUTYCOS är en dansk handlare, och därför kan vissa kort debiteras en liten avgift för att göra inköp hos en internationell köpman. Detta är en avgift som utbetalas av kortutgivaren INTE av BEAUTYCOS. Vissa banker debiterar endast om en utländsk valuta används - dvs en FX-avgift debiteras. Det beror dock på emittenten själva.

För frågor angående din BEAUTYCOS- faktura, vänligen kontakta vårt kundsupportteam.

Du får ett förhandsbevis på e-post när vi skickat en produkt till dig. Eventuella invändningar måste göras inom 4 arbetsdagar efter det att förhandsmeddelandet skickats. Betalningar med betalkort är alltid skyddade mot missbruk. Du har möjlighet att vägra betalning när du får din betalningshistorik. Om det är osannolikt att ditt kort missbrukas i en internetbutik som använder SSL (Secure Socket Layer) i sitt betalningssystem , kommer du att vara helt skyddad och kunna återställa eventuella förluster. Således är du bättre skyddad än i den fysiska världen.

De uppgifter du skickar i samband med köp betalade med kreditkort är krypterad (SSL). Varken BEAUTYCOS eller andra har möjlighet att läsa de uppgifter du tillhandahåller.

Maestro Kortbetalning

Vid användning av VISA, MasterCard eller VISA Electron debiteras endast ditt kort när varorna finns på lager och redo att skickas till dig. På grund av hur Solo och Maestro-kort behandlas av bankerna måste vi betala i förskott och oavsett om en vara finns i lager eller ej.

För alla korttyper och betalningar kan vi endast debitera dig för det belopp du beställt och kan aldrig ladda en större mängd än du har godkänt och godkänt. VIKTIG! Ditt uttalande visar uttag från BEAUTYCOS Aps.

5. Leverans och transport

BEAUTYCOS.se levererar till Sverige (för Danmark går till: http://www.BEAUTYCOS.dk för UK går till http://www.BEAUTYCOS.co.uk, för Norge http://www.BEAUTYCOS.no, för Tyskland går till http://www.BEAUTYCOS.de). Genomsnittlig leveranstid är 3 arbetsdagar.

Vi strävar alltid efter att skicka alla beställningar samma dag så länge det beställs före 3 på måndag-fredag. Under upptagna perioder är det inte alltid möjligt på grund av ordervolymer och därför skickas dina order så snart som möjligt. Vi kan inte erbjuda återbetalningar för sen leverans.

Alla uppskattningstider beräknas på grundval av den information som skickats till BEAUTYCOS av kurirerna som används för att leverera varor och informationen som har inkommit från tillverkarna och utgivarna av varorna.

GRATIS leverans

Leveranstid beror på om varan finns i lager. Normala leveranstider förväntas ta 2-3 arbetsdagar från avsändningsdagen, men det kan ta längre tid om omständigheter utanför vår kontroll störa posttjänsterna. Saknade / försenade poster: Observera att vi måste vänta 15 dagar innan vi kan spåra, ersätta eller återbetala förlorade föremål.

Om produkten inte finns på lager, kommer leveranstiden att vara beroende av vilken tid det tar att skicka varorna från våra leverantörer. Du kan alltid se statusen för dina beställningar genom att titta på ditt personliga konto på BEAUTYCOS.se

När en produkt har skickats skickar vi ett meddelande till dig. E-postmeddelandet genereras automatiskt och skickas från oss klockan 19:00 . När du har fått ditt leveransbekräftelsemeddelande innebär det att vi har debiterat, valt och skickat beställningen till den adress som anges på kontot. Om efter 4 arbetsdagar från det att bekräftelsemeddelandet skickades, mottar du inte din beställning, var vänlig kontakta vår kundtjänst för att initiera en förfrågan. Om ingen kontakt görs kommer vi att överväga beställningar som levereras efter 5 arbetsdagar.

Om en försändelse försvinner eller försenas som ett följd av att du anger felaktiga / felaktiga uppgifter på beställningen, kommer BEAUTYCOS.se inte att hållas ansvarig under några omständigheter.

Om en försändelse levereras till en pick up plats kunden är ansvarig för att hämta objektet inom hålltiden. Paket ska hämtas personligen och kräver vanligtvis ett bild ID som ska lämnas.

6. Avbeställningsrätt

Avbeställningsförfrågan kan göras genom att kontakta BEAUTYCOS kundsupport och genom skriftligt meddelande om avbokningsförfrågan via e-post. Efter att ha lämnat avbokningsförfrågan till en BEAUTYCOS-anställd kan det ta upp till 48 timmar för den order som ska avbrytas, i vilken tid ordern redan har skickats ut, vilket gör ombokningen omöjlig.

Beställningar som kunde ha avbrutits i god tid av kunden, men som redan skickats ut anses inte ha avbrutits.

7. Gå tillbaka till höger

Du har rätt att returnera ditt köp enligt dina konsumenträttigheter. Produkten måste returneras i stort sett samma skick och kvantitet som när du mottog den.

Enligt dina konsumenters rättigheter har du rätt att returnera produkten, det vill säga att du kan vägra leveransen eller returnera inköp, förutsatt att returleveransen skickas till oss inom 14 dagar efter att du har mottagit den, i originalförpackningen och i väsentligt samma villkor som mottaget. För att returnera en produkt måste du skicka objektet tillbaka till oss via Royal Mail inom 14 dagar. Innan du återvänder vänligen kontakta vårt kundtjänstteam. Du kan göra det genom att skriva ett mail till webshop@beautycos.se. Produkten måste skickas säkert tillbaka i skyddsförpackningen. När du utövar denna rätt kan du behöva betala för frakt för att skicka sändningen tillbaka till oss.

Observera att produkten måste returneras oanvänd, eftersom en användning av produkten utgör en signifikant försämring av värdet och vid drift kan inte längre räknas som i väsentligen samma skick. Med parfymer, hygienprodukter och andra liknande varor måste de varor som ska returneras vara helt oanvända och i nytt skick. Det är också ett krav att varorna returneras intakta i sin ursprungliga förpackning där varor levererades.Missande eller skadad originalförpackning kan leda till upphörande i dina rättigheter.

BEAUTYCOS-anställda har rätt att göra kundanpassade avkastningsavtal. Informationen måste göras skriftlig, via e-post.

Vid mottagandet av returvarorna kommer alla varor att kontrolleras att de uppfyller villkoren enligt returpolicyen / förfarandet. Återbetalning eller ersättning behandlas så snabbt som möjligt. Vänligen bifoga ditt BEAUTYCOS-konto (normalt 6 siffror långt) och beställnings-ID (normalt 8 siffror långt) så att vi kan kreditera dina pengar direkt till din ursprungliga betalningsmetod. Returprodukter behandlas normalt vid retur. Om din produkt inte återbetalas / returneras och / eller du inte hör från oss inom 9 arbetsdagar, vänligen kontakta oss.

Bulkobjekt och andra bulkbeställningar måste returneras i sin helhet och kan inte returneras endast delvis. Om en bulkorder returneras delvis, behåller BEAUTYCOS rätten att behandla sändningen som en försändelse som skickas till säljaren som en defekt produkt som följer med den 3 månaders väntetid som beskrivs under avsnitt 8. Ansvar för fel.

Returer ska skickas till:
BEAUTYCOS ApS
Niels Bohrs Allé 181
5220 Odense SØ
Danmark

* Innan du skickar returprodukter till oss, se till att du får ett bevis på att du skickar certifikat från ditt lokala postkontor *

Packa tillbaka varorna bra för att undvika skador. Lägg till minst 10 cm stoppning för artiklar som inte finns i originalförpackningen, designad av varuproducenten för leverans. BEAUTYCOS är inte ansvarig för skador som orsakats av dålig eller slarvig förpackning.

Inga avkastningar accepteras som riktas för att hämtas av säljaren från en hämtningsplats. Kunden ansvarar för alla aspekter rörande leveranser som inte skickas direkt till säljaren.

Observera att en beställning som har vägrats och återlämnats till avsändaren inte anses rättsligt att returneras. I enlighet med EU- lagstiftningen måste säljaren alltid informeras om avkastningen för att vägran ska betraktas som en retur / inställning av ordern.

8. Ansvar för fel

BEAUTYCOS förbehåller sig rätten att debitera kunden för eventuella utgifter som orsakats av kunden eller som följer av åtgärder som vidtagits av kunden eller från bristande åtgärder. Dessa inkluderar men är inte exklusiva för extra frakttjänster, saknad innehåll och orimlig försening.

När eventuella extra kostnader märkt BEAUTYCOS informerar kunden om kostnader utan onödigt dröjsmål.

Eventuella defekta produkter som skickas till BEAUTYCOS för reparationer eller återlämnas inspekteras och eventuellt fel bekräftas. Efter att ha mottagit objektet tar kontrollprocessen 3-5 arbetsdagar. Eventuella efterföljande reparationsprocedurer kan ta upp till 30 dagar, eller ännu längre beroende på föremålet och den föredragna tillverkarproceduren.

Skador kan endast ersättas i max med hela priset på originalet. Återbetalningen kan också vara lägre. Återbetalningen kan ske antingen via återbetalning eller med presentkort.
Eventuella skador som orsakas av att produkten används oavsiktligt eller utan att ha hört användarhandboken, om en levererades eller om skadan orsakats avsiktligt kommer inte att täckas. Öppnande av ett föremål kommer att upphäva någon garanti om inte annat anges av tillverkaren.

BEAUTYCOS kommer inte att ersätta en order där felet beror på ett fel i det ursprungliga materialet. Om en defekt är föremål för tolkning faller ansvaret för defekten på kunden.
Ändringar från tredje part upphäver eventuella reparationstjänster.

BEAUTYCOS kommer inte att ersätta någon omedelbar eller icke-omedelbar skada som orsakats av defekten.

Felaktiga föremål som skickas till BEAUTYCOS för reparationer kommer att återvinnas om det inte hävdas tillbaka inom 3 månader efter reparationsförsök. Kunden informeras om reparationsstatus via e-post.
Hållbarhetsperioden på 3 månader tillämpas också på alla leveranser som skickas till säljaren med otillräcklig information för att identifiera leveransen.

Om kunden skickar BEAUTYCOS till ett felaktigt föremål för reparationer, men varan är antingen inte defekt eller skadan har orsakats av kunden, skickar BEAUTYCOS tillbaka produkten till kunden. BEAUTYCOS förbehåller sig rätten att debitera kunden för onödigt eller obefogat arbete och för administrativt pappersarbete per objekt. Prissättningen börjar från 27 GBP (+ moms) för varje 30 minuters reparationssession som påbörjats på objektet.

9. Reklamationer och klagomål

Inte allt går alltid som planerat, men oroa dig inte, vi är också beredda för dessa saker. Vi upprätthåller en mycket hög servicenivå och kommer att göra allt vi kan för att förbättra detta när det är möjligt. Vi tar klagomål väldigt seriöst och kommer att göra allt vi kan för att lösa dem så snabbt som möjligt.

För inkommande fordringar avseende din beställningsförsändelse måste eventuella invändningar göras inom 4-5 arbetsdagar efter det att orderbrevet skickats till ditt e-postmeddelande.

För transporter som skadas under transporten måste anspråk tas upp så tidigt som möjligt efter mottagandet av sändningen. Skadan måste dokumenteras . Bilder på skadan och skadans kvitto kan skickas till vår kundservice e-post webshop (a) beautycos.co.uk. Kunden är skyldig att tillhandahålla BEAUTYCOS med nödvändig dokumentation eller information för att identifiera hans eller hennes order. Kunden kan behöva bevisa att han eller honhar gjort inköpen med betalningsbevis.

Alla återvinningar kommer endast att hanteras när de tillhandahålls skriftligen. Eventuell verbal återvinning kommer att bortse från . Reklamationer kan adresseras till webshop@beautycos.se eller genom ett brev som skickas till en adress som säljaren anger. Reklamationer kan också göras elektroniskt om det anges av BEAUTYCOS kundsupport.

Kundtjänstpersonal kan inte hantera kraven direkt. Alla återvinningar kommer att hanteras av återvinningsavdelningen . Reklamationer kommer att behövas, hanteras med mer personal som berörs av BEAUTYCOS.
Du kan också hitta svar på de vanligaste problemen på vår FAQ sida.

9.1 Information om klagomål

Europeiska kommissionens online klagomålsportal kan användas vid inlämning av ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är konsument bosatt i ett annat EU-land än Danmark där BEAUTYCOS.com har sitt huvudkontor . Klagomål kan skickas här http: //ec.europa.eu/odr. När du lämnar in ett klagomål, skriv in vår e-postadress webshop@beautycos.se.

10. Extra tjänster

BEAUTYCOS tillhandahåller ibland onoterade specialtjänster, som överenskommits från fall till fall med kunden.
Alla specialbeställningar, modifierade artiklar och eventuella speciella tjänster som tillhandahålls till kunden har ingen avbeställning eller returrätt. Eventuell speciell behandling som redan har startats debiteras om en avbokning görs efter bekräftelse av beställningen, men innan den lämnas till kunden. Eventuellt arbete försökas stoppas så snart som möjligt efter avbokning.

11. Erbjudanden och begränsningar

Alla erbjudanden på plats är endast avsedda för privatkunder, och inte för privatkunder.
Ibland kan det finnas säsongsbetonade eller på annat sätt tillfälliga tilläggsvillkor som gäller förutom dessa villkor, t.ex. förlängd returtid. Tilläggsvillkoren gäller endast under den tid som säljaren har fördefinierad och endast för de produkter som anges . När de ytterligare villkoren upphör eller om de avbryts tillämpas dessa villkor som de är.

Alla erbjudanden som är begränsade till en kvantitet eller till en viss vara gäller endast så länge som erbjudandetiden specificerats eller så länge varan är såld .
Vissa föremål kan vara föremål för ålders- eller kvantitetsbegränsningar. I dessa fall måste kunden vara beredd att tillhandahålla nödvändig information för att bekräfta legitimiteten att ta emot beställningen antingen till BEAUTYCOS eller en tredje part, t.ex. en kurir.

Alla begagnade produkter säljs "som det är".

Lagerstatusen är så aktuell som kan ses som rimlig, men kan uppstå förseningar vid tung trafik, t.ex. under försäljningen.

12. Bestämmande lag och jurisdiktion under tvist

Alla tvister kommer att lösas i första hand med ett avtal mellan säljaren efter att ha förhandlat med säljarens kundservice. I en tvist kommer säljaren att tillämpa den danska lagen och principerna för konsumentbudgeten, eller något annat europeiskt land som styr beslut.

Kunden har rätt att bestrida någon punkt i dessa villkor. Eventuella tvist om dessa villkor eller hur de tolkas eller tillämpas kommer att lösas uteslutande av dansk lag, i närmaste tingsrätt till BEAUTYCOS huvudkontor .
Version 1.1

Senast uppdaterad 26 mars 2018

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och var den första som får skarpa erbjudanden, nyheter och inspiration